Artikel & Logistik
Artiklar
1,8M+
Leverantörer
400+
Finfonummer
7,9M+
Säker och kvalitetssäkrad artikeldata för effektivare flöden.

Med vår lösning för artikelinformation hanteras utbyte av data via en enda kanal, vilket eliminerar behovet för olika parter att anpassa sig till varandras system. Detta sparar tid, resurser och pengar. Sändande parter slipper skräddarsy information för olika affärssystem, och mottagare hanterar enkelt en enda informationskanal in till sitt system, oavsett avsändare.

Kontrollerad artikeldata ger trygghet och effektivitet

Vår tjänst säkerställer högsta kvalitet genom omfattande automatiserade och manuella kontroller. Vi utför ca 1 000 automatiserade kontroller för att validera data och kompletterar med manuella genomgångar där det behövs. På så sätt elimineras fel och säkerställer att artikelinformationen håller hög standard från start till mål.

Berikad och strukturerad data för dina behov

Vi berikar artikelinformationen med exempelvis tvättade benämningar och kan hantera kundunika varukategoriseringar. För att möta olika branschers behov stödjer vi strukturer och klassificeringar som UNSPSC, BK04, Intrastat och CoClass – även i äldre versioner. Detta gör det enkelt att anpassa informationen för specifika behov och skapa ett effektivt flöde.


Stark koppling till Byggmaterialhandlarna och Vilmastandarden

En majoritet av den artikeldata vi hanterar följer Vilmastandarden, byggmaterialhandelns branschgemensamma regelverk för artikelinformation. Genom att stödja BK04 och Vilma-formatet säkerställer vi att produktinformationen uppfyller branschens krav och är kompatibel med mottagarnas system.

Som stolt partner till Byggmaterialhandlarna arbetar vi aktivt med att utveckla och underhålla den tekniska infrastrukturen för att leverera artikelinformation enligt standarden. Vi hjälper även leverantörer att anpassa och kvalitetssäkra sin data enligt Vilma-formatet, vilket säkerställer en smidig och korrekt informationsöverföring. Detta samarbete gör det enklare för både leverantörer och återförsäljare att hantera och använda produktinformation på ett enhetligt och effektivt sätt.

Läs mer om vårt arbete för bygghandeln hos Byggmaterialhandlarna.

för dig som
Leverantör
I takt med den snabbare rörligheten på marknaden gäller det för dig som leverantör att öka synligheten och kvaliteten gällande bilder, artikelinformation och prisuppgifter. Således erbjuder vi en mängd olika tjänster som underlättar och effektiviserar din arbetsvardag i största möjliga mån.
Mottagare
För dig som mottagare är det viktigt att ta emot kvalitetssäkrad digital pris- och produktinformation. Därför erbjuder vi en mängd olika tjänster som ökar lönsamheten, säkrar hanteringen och maximerar tryggheten så du kan lägga fokus på annat.
Kontakta oss
Tava Strömblad
Application Manager Article & Logistics
Tava är här för att hjälpa dig – Vill du komma igång eller lära dig mer?
Tack för ditt intresse, vi hör av oss inom kort
Oj! Något gick fel. Kontrollera att alla obligatoriska fält är ifyllda och försök igen.
kundcase
No items found.
Så fungerar finfo
1. Informationslämnare
Finfo förenklar delning av artikeldata för leverantörer, grossister och tillverkare. Genom att samla artiklar, egenskaper, klimatdata och media skapas en databas optimerad för mottagares behov i ERP-system, e-handel och andra applikationer.
2. Valideringar
Finfo granskar varje datapunkt med över 1000 kontroller för att säkerställa kvalitet, från numeriska format till standarder som UNSPSC och tullkoder. Manuella kontroller kompletterar processen och minimerar fel.
3. Informationsmottagare
Finfo levererar validerad information till byggmaterialhandlare, entreprenörer och andra, vilket effektiviserar informationsöverföring och stärker deras arbete. Detta inkluderar logistik-, produkt- och klimatinformation för bättre beslut och enklare administration