Publicerad den 14.04.2021, 17:11
Vill du vara med och digitalisera byggbranschen? Är du bra på att förstå och hantera komplexa applikationer? Vill du jobba brett med utveckling, underhåll och support i ett mindre bolag som har en mycket spännande utvecklingsresa framför sig?
Vi söker nu en heltidsmedarbetare till en ny roll som Systemspecialist. Du kommer att rapportera till vår CTO och vara placerad på vårt fina kontor på Wallingatan på promenadavstånd från Stockholm Central.
Om Tjänsten
Som Systemspecialist ansvarar du tillsammans med vår CTO för att alla Finfos applikationer, kundriktade och interna, är i toppform och ständigt utvecklas. Vanligt förekommande arbetsuppgifter:
- Utveckling och underhåll av Finfos applikationer
- Översättning av funktionsönskemål från kollegor och kunder till IT-utveckling
- Framtagning av specifikationer till Logiqs utvecklingsavdelning
- Testning av ny funktionalitet
- 2nd line support till kunder och kollegor
- Produktutbildning internt och externt
Logiq sköter primärt drift och utveckling internt genom vårt huvudkontor i Halden, Norge.
Kvalifikationer
Du har en bra förmåga att förstå och hantera komplexa produkter. Du jobbar organiserat och förstår vikten av bra dokumentation. Du är prestigelös och beredd att hjälpa till där det behövs även om det är arbetsuppgifter som ligger utanför ditt direkta ansvarsområde.
Du har eftergymnasial utbildning inom IT eller likvärdig erfarenhet. Du behöver ha jobbat med:
- Kravställning
- inRiver PIM eller annan PIM-, eller MDM-lösning
Det är meriterande om du har erfarenhet av:
- Jira
- SQL (Oracle)
- REST API (Postman/Swagger/Oauth2)
- ITIL
- Azure data studio (MSSQL)
- Azure blob
För att trivas i denna roll så är du strukturerad, självständig och prestigelös. Du tycker om att hitta lösningar och att ge support.
Rollen ger dig stora möjligheter att ta mycket ansvar och att utvecklas snabbt inom alla delar av systemutveckling och underhåll.
Logiq Sweden AB är ett mindre bolag där vi hjälper till och stödjer varandra när det behövs även om det innebär att ta hand om arbetsuppgifter som ligger utanför ditt vanliga område.
Sök tjänsten genom att maila CV och personligt brev till
Calle Grundkvist, CTO för Logiq Sweden AB på calle.grundkvist(at)logiq.se.
För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta calle.grundkvist(at)logiq.se.
Om Logiq Sweden AB och Finfo
Logiq Sweden AB består av två affärsområden.
Affärsområdet Finfo fungerar som det samordnande navet mellan leverantörer och handlare inom byggmaterialhandeln. Finfo hanterar utväxling av produktinformation på ett kvalitativt och säkert sätt i ett och samma flöde. På så sätt slipper inblandade parter att enskilt hantera utbytet av artikel-, pris- och produktinformation med varandra. Ett upplägg som både sparar tid och pengar
Affärsområdet Logiq levererar molnbaserade lösningar för hantering av affärskritiska data mellan kunder och deras handelspartners. Vi överför i dag elektroniska fakturor, ordrar, bekräftelser, kataloginformation och besläktade affärsdokument i ett globalt nätverk som omfattar mer än 100 000 företag. Vi är betrodd leverantör till över 2 300 kunder för distribution av fakturor värda mer än 200 miljarder NOK årligen.
Vi har kontor i Stockholm, Oslo och Halden med totalt 55 stycken anställda. Sedan 2009 har företaget haft en stabil organisk tillväxt och ska innan 2019 nå en omsättning på 100 miljoner kr.
För mer information om Finfo och våra tjänster gå gärna in på vår hemsida:
www.finfo.se