Publicerad den 20.02.2024, 16:30
Ahlsell tar nu ett avgörande steg mot att förbättra sitt digitala produktflöde genom att ansluta sig till Finfos tjänster ETIM och MediaCentral samt Vilmastandarden. Anslutningen sätter fokus på att effektivisera hanteringen av bygg- och installationssektorns digitala flöde.
Med en imponerande årlig omsättning på cirka 50 miljarder SEK och över 200 butiker i Norden är Ahlsell en stor nyckelaktör inom installationsprodukter, verktyg och maskiner samt byggprodukter. Företaget positionerar sig nu som en nyckelspelare i den digitala transformationen genom att integrera flera av Finfos tjänster i sitt arbete med att effektivisera och digitalisera sin produktinformation.
Ahlsell ansluter sig även till Vilmastandarden, som ägs av Byggmaterialhandlarna och förvaltas av Finfo och reglerar handelns krav på produktinformation från leverantörerna.
Finfo spelar en central roll i Ahlsells digitaliseringsarbete genom att erbjuda sina innovativa tjänster ETIM för egenskapshantering och MediaCentral som är en centraliserad kanal för marknadsföringsmaterial. Med över 350 leverantörer anslutna till Finfos databas möjliggör Finfo en smidig och effektiv hantering av information om cirka en miljon artiklar, vilket flödar genom den digitala distributionen.
Samarbetet med Ahlsell förstärker Finfos position som en ledande aktör inom digitaliseringen av bygg- och installationssektorn och stödjer Ahlsell i att forma en framtid där kvalitet och effektivitet går hand i hand.