MediaCentral som ditt eget PIM -system

MediaCentral som ditt eget PIM -system

Publicerad den 15.09.2020, 15:31

Med MediaCentral PIM får du ditt eget PIM-system inuti Finfos lösning och det är således inte nödvändigt att skaffa ett separat PIM-system. Tjänsten ger dig möjlighet att hantera hela din produktportfölj oavsett om den är registrerad i Finfos databas eller inte, och oavsett om den säljs till kunder inom byggmaterialhandeln eller i andra branscher.Du får även möjlighet att skapa specifika exporter till kunder utanför byggmaterialhandeln.

 

MediaCentral PIM ger dig även möjlighet att hämta ut din kvalitetssäkrade information via ett restAPI. Du får då tillgång till samma kvalitetssäkrade information som din återförsäljare, för användning i dina egna kanaler.

I tillägg finns också möjlighet att skapa kundunika exporter om man har kunder som ställer krav på att få informationen levererad enligt en specifik mall.

Exempel: Du säljer ett urval av dina produkter i livsmedelshandeln och behöver lämna mediainformation till din återförsäljare enligt deras branschstandard. Trots många återförsäljare, i eller utanför bygghandeln sköter du all din mediadistribution från ett och samma ställe.

MediaCentral PIM är ett tillägg till Finfo MediaCentral och ger er som leverantörer tillgång till alla funktioner i MediaCentrals grundtjänst och i tilläggstjänsten MediaCentral PRO.

 

Fördelar med MediaCentral PIM

  • Slippa investera i ett eget PIM -system.
  • Ladda upp bilder och dokument för artiklar som inte finns i Vilma.
  • Ladda upp bilder och material för användning i dina egna kanaler.
  • Exportera produktinformation till kunder utanför byggmaterialhandeln.

Exempel:

  • Du säljer produkter genom byggmaterialhandeln, men har även ett sortiment som riktar sig specifikt till installatörer. Du kan hantera båda sortiment i MediaCentral PIM.
  • Du har en stor kund utanför byggmaterialhandeln, som ställer krav på marknadsmaterial i ett specifikt format. Du kan skapa en export specifikt till denna kund från MediaCentral PIM.

 

 

 

För mer information gör en intresseanmälan via formuläret nedan:

 

    Ditt namn (obligatorisk)

    Din epost (obligatorisk)

    Företag

    Telefonnummer

    Ditt meddelande

     

    Skapa konkurrensfördelar med din produktinformation

    Genom MediaCentral distribuerar över 200 producenter och leverantörer produktbilder, säljande texter och produktdokumentation till byggmaterialhandeln. Lösningen används idag av samtliga större kedjor.

    Finfo MediaCentral ger er återförsäljare en samlad kanal för marknadsmaterial från alla era leverantörer samt säkerställer att ni som leverantörer får era produkter presenterade på ett effektivt sätt hos era återförsäljare. Med Finfo MediaCentral effektiviseras utväxlingen av marknadsmaterial mellan producenter och återförsäljare. Lösningen är skalbar, säker och ger ännu bättre möjligheter för att berika produktionformationen.

     

     

    Ytterligare kringtjänster av Finfo MediaCentral

    • Med vår tjänst MediaCentral PRO får ni som leverantörer utökade möjligheter. Genom tjänsten får ni tillgång till alla funktioner från grundtjänsten men även möjlighet att ge dina kunder ännu bättre förutsättningar att marknadsföra din produkt, göra kopplingar och skapa relationer mellan era artiklar för bättre möjlighet till mer-och korsförsäljning.
    • Content store
      Upprätta en ”Content Store” för att få tillgång till MediaCentrals innehåll i ett webbshop-liknande format där man enkelt kan klicka sig fram till den leverantör och de produkter man behöver bilder eller dokument på.
    • MediaCentral Bildbank
      Möjlighet att använda MediaCentral som bildbank och länka direkt från MediaCentral till t. ex. en webbkatalog utan att behöva lagra bilder eller dokument på en egen server eller i en tredjepartslösning. Det ger både snabba svarstider och konstant tillgång till uppdaterat material.