Publicerad den 22.12.2020, 11:45
Finfo – med fokus på framtiden
Med nya informationskrav följer ökade behov av effektivisering och digitalisering – en utveckling som byggbranschen möter tillsammans med Finfo, det berättar Finfos vd Troels Hansen i vårt avslutande möte i Finfo&Friends.
Dessutom tittar vi närmare på hur artikelinformationen används ute i handeln.
Byggbranschens digitaliseringsresa
Här berättar Finfos vd Troels Hansen hur Finfo fungerar som partner i byggbranschens digitaliseringsresa. Det är en utveckling då allt fler processer som tidigare varit manuella automatiseras för att på ett effektivt sätt möta nya krav, oavsett om det gäller hållbarhetslagstiftning eller näthandel.
”Vi på Finfo gör vårt yttersta för att branschen även i framtiden ska ha kvalitetssäkrad masterdata att utgå ifrån i sin resa mot att effektivisera sin verksamhet och sina erbjudanden på marknaden.”
Masterdatan – vad används den till?
Finfo har en lång tradition att stödja bygghandelns distribution av artikel- och produktinformation, och i flera av våra tidigare möten i Finfo&Friends har branschen delat med sig av hur viktigt det är att den här informationen finns på plats för att verksamheten ska fungera. Men vad används artikelinformationen egentligen till ute i handeln? Det enkla svaret är: till allt.
Här visar vi de huvudsakliga områden i handeln där artikelinformationen används – det inbegriper hela kedjan från beställning, via försäljning till utleverans av produkten.
Vill du veta mer?
Är du nyfiken på hur Finfo bidrar i bygghandelns miljöarbete? Läs mer om Finfo Miljö.
Vill du veta mer om våra artikel- och produktinformationstjänster? Läs mer om Finfo Artikel och Finfo MediaCentral.