Logiq och inRiver ingår partnerskap för förbättrad time-to-market, effektivitet och kundupplevelse.

Logiq och inRiver ingår partnerskap för förbättrad time-to-market, effektivitet och kundupplevelse.

Publicerad den 16.01.2020, 13:08

Tack vare samordnat produktinnehåll mellan olika kanaler och distributionsnätverk kan byggvaruhandeln sälja säkrare och mer effektivt.

En heltäckande källa till validerad produktinformation effektiviserar byggmaterialhandelns informationsflöden.

Malmö och Stockholm – (14 januari 2020) –– inRiver, en leverantör av SaaS-baserade PIM-lösningar (Product Information Management), och Logiq, den största leverantören av validerad produktmasterdata inom den svenska byggbranschen, har ingått partnerskap för att tillhandahålla en samordnad och mycket skalbar, säker och berikad lösning för de 1,9 miljoner artiklar från över 400 leverantörer som byggbranschen har tillgång till via databasen Finfo.

”Att hjälpa våra kunder att tillgodose de ökande kraven på produktinformation till följd av lagstiftning och miljöcertifiering är en oerhört viktig del av vårt marknadserbjudande”, säger Troels Hansen, VD för Logiq i Sverige. ”Vi uppnår detta genom att erbjuda en samlad källa till validerad produktmasterdata. inRiver ger oss en infrastruktur som är skalbar och enkel att använda, och som säkrar ett snabbt flöde av produktinformation och ger alla kunder tillgång till korrekt, berikad data.”

Att leverera innehåll säkert och exakt mellan olika kanaler för hundratals företag är en utmaning utan rätt tekniklösningar. Logiq kan nu säkerställa att handlare och deras partners effektivt får tillgång till så korrekt och relevant produktinformation som möjligt via inRivers iPMC-lösning (Product Marketing Cloud). Nu kan leverantörerna snabbt och enkelt berika och aggregera sin produktdata genom att använda inRiver som en central knutpunkt för allt produkt-, bild- och datainnehåll.

”Samarbetet med Logiq är ett perfekt exempel på hur man utnyttjar teknik och praxis för handel mellan olika kanaler,” säger Jesper Larsen, Partner Director på inRiver”Logiq tillhandahåller fantastiska lösningar till sina kunder och partners, och med hjälp av inRiver kan de nu säkerställa att allt produktinnehåll berikas och optimeras för snabbare tid till marknad. På så sätt kan kunderna fokusera på sina affärs- och försäljningsstrategier i stället för tekniska lösningar med integrationer, format mm”

 

 

Om du vill veta mer om hur Logiq använder inRiver kan du lyssna på avsnittet ”Speeding Time to Market and Content Effectiveness” från podden PIMtalk här.

 


Om inRiver

inRiver grundades 2007 och ger marknadsförare och säljare av e-handelsprodukter ett nytt sätt att visa upp och sälja sina produkter. Genom att tillhandahålla PIM-produkter och tjänster (Product Information Management) som hjälper till att skapa, uppdatera, bevara och distribuera produktinformation globalt hjälper inRiver företag att uppnå ökad avkastning, större kundnöjdhet och stärkt varumärkeskapital. Över 1 500 varumärken och 500 kunder i 21 länder förlitar sig på att inRiver effektivt styr produktflödet för deras globalt erkända varumärken. inRiver har sitt huvudkontor i Malmö med filialer i Chicago, London, Amsterdam och Stockholm, och är en Microsoft Gold-Certified Partner. Mer information finns på www.inriver.com.

 

Om Logiq

Logiq levererar molnbaserade lösningar för hantering av affärskritisk data mellan kunder och deras affärspartners sedan 1999. Finfo är ett affärsområde inom Logiq och den största databasen för produktinformation i den svenska byggbranschen. I dag innehåller databasen fler än 1 900 000 artiklar från över 400 leverantörer, och antalet ökar ständigt. Finfo samlar in, berikar, validerar och distribuerar produktinformation. På så sätt får tillverkarna tillgång till en enda samlad kanal för att tillhandahålla information till sina kunder, och samtidigt kan handlare och byggföretag hämta all data från en enda kvalitetssäkrad databas.  Mer information finns på www.finfo.se