Laddar Evenemang

Informationsmöte om Vilma

Detaljer

Datum:
17 april
Tid:
10:00 - 12:00
Evenemang Kategori:

Arrangör

Finfo
Telefon:
08-402 41 30
E-post:
info@finfo.se
Webbplats:
www.finfo.se

Plats

Finfo
Wallingatan 20
Stockholm, 11124 Sverige
+ Google Map
Telefon:
08-402 41 30

Informationsmöte om Vilma

Från och med 2018-03-31 kommer byggmaterialkedjorna Beijer, Bolist, Bygma, Karl Hedin, Optimera, K-rauta, XL-BYGG och Woody bara att ta emot artikelinformation som skickas via Finfo i formatet Vilma.

Vi bjuder därför in er till ett informationsmöte där vi berättar om hur vi kan underlätta och effektivisera arbetet för er leverantörer som avser att bli certifierade enligt regelverket Vilma.

Det kan vara en stor omställning att anpassa sin produktinformation till Vilmas regelverk. Hur lång tid det tar att bli certifierad enligt Vilma beror bland annat på hur många artiklar ni har och hur mycket som måste förändras och anpassas.

Vanligtvis tar det mellan 3-6 månader att bli klar – ibland längre om man också ska anpassa eller byta sitt affärssystem.

  • Vissa delar av artikelinformationen som tex. benämningar och enheter tar ofta lång tid att strukturera enligt anvisningarna i regelverket.
  • Om man inte har GTIN på samtliga artiklars förpackningar ska det tillföras.
  • Att ha ett artikelnummer per produkt med olika förpackningar är också information som kan behöva skapas i det egna affärssystemet.
  • Alla förpackningar måste ha uppgifter om mått, vikt och volym.
  • Alla artikelfält som är obligatoriska i Vilmas regelverk måste finnas på samtliga artiklar för att man ska bli certifierad.

Det är med andra ord många faktorer som kan vara tidsödande. I processen att bli Vilmaleverantör har därför beslutsfattaren en viktig roll i att förstå vad det innebär att bli certifierad, för att kunna tillsätta nödvändiga resurser och fatta beslut om eventuella investeringar.

Vår avsikt med dagen är att informera er om hur ni på ett så bra och effektivt sätt som möjligt kommer i mål med er Vilmacertifiering och hur Finfo kan hjälpa er i den processen.

Anmäl er till nästa utbildning:

17 april 2018, 10.00-12.00 Stockholm

Vi bjuder på kaffe/te och smörgås från 09,30 och avslutar med lunch.

Avgift:
450 kr exkl moms per person

Vid frågor kontakta Jonny Hedkvist 0708-384005 eller jonny.hedkvist@logiq.se

Välkomna!

Ange datum *

Deltagare 1 namn *

Deltagare 1 email *

Deltagare 2 namn

Deltagare 2 email

Deltagare 3 namn

Deltagare 3 email

Företag *

Kontaktperson *

Kontaktperson email *

Mobilnummer *

Fakturareferens

Faktureringsadress *

Lunch *
JaNej

Övriga kommentarer, t ex specialkost

*= Obligatoriska fält